Subject: Söker efter en bild
From: Ingrid Kjellqvist <[log in to unmask]>
Date:Thu, 5 Feb 2004 09:06:04 +0100

Jag letar efter en bild ur en tidskrift som jag sett för några år sedan
(10-20 kanske?). Den föreställer ett utbombat bibliotek eller en bokhandel i
England under 2vkr. Taket är borta och en del väggar och böckerna ligger
huller om buller men till synes oberörda engelska gentlemän står och läser
som om ingenting har hänt. Kan ha varit i ngn bibliotekstidskrift,
förmodligen inte svensk eller boktidskrift o dyl. Är det någon som känner
igen detta och minns var den var så vore jag djupt tacksam.

Ingrid Kjellqvist

Ingrid Kjellqvist
Biblioteks- och informationsvetenskap
Växjö universitet
Institutionen för humaniora
351 95 Växjö Sweden
Tel. +46 (0)470 70 88 40
Mobil. +46 (0)703 910 601
Fax. +46 (0)470 75 18 88
Email. [log in to unmask]
Webb. http://www.hum.vxu.se/utb/program/bop
"A library is not a luxury but one of the necessities of life"
Henry Ward Beecher