Subject: Bok om hedersmord
From: Hanna Söderlund <[log in to unmask]>
Date:Thu, 22 Jan 2004 12:33:23 +0100

Jag har fått en förfrågan på en bok som handlar om hedersmordet i Märsta.
Låntagaren hade inte många uppgifter men jag förmodar att det handlar om
mordet på kurdiskan Asrin Masifi. Låntagaren var helt säker på att Märsta
var platsen för händelsen. Jag har sökt på nätet men hittar inte någon bok.
Böckerna om Pela och Fadime är det inte.  Är det någon som vet om det har
skrivits någon bok om just detta fall?

Vänliga hälsningar

Hanna Söderlund
Allmänna biblioteket