Subject: Sv: [BIBLIST]Förvaring av CD-skivor ina nför disk
From: Arne Lagerkvist <[log in to unmask]>
Date:Wed, 21 Jan 2004 15:20:23 +0100

Hej! I Kista fungerar det så här just nu:

Texthäftena är länkade och finns i cd-ställ ute i biblioteket

Skivorna finns i lådor i exp. (liknar system som finns i handeln)

Larm finns ej.

Svinnet är litet eftersom de måste lämnas ut av personal

Vårt problem är att häftena är länkade till posten vilket gör att många reserverar fel dvs. häftet men inte skivan, så vi har fått anmärkning på det och ska ändra så fort vi får tid
mvh
Arne

Här kommer en liten inventering hur biblioteken hanterar CD-skivor.
Förvarar ni skivorna "ute" så att låntagren kommer med komplett skiva till lånedisken?
Har ni då larm av något slag.
Hur fungerar utlån av skivan om biblioteket har larm på skivan?
Om inget larm. Era erfarenheter?Stort svinn eller acceptabelt?
Om ni förvarar i disk. Finns ett bra kompakt system för själva skivan i nummerföljd.

Kanske vi alla är intresserade av svar och diskussion. Men ni kan också skica svar direkt till [log in to unmask] . Jag blir mycket klad om jag får lite ljus på denna fråga. Nämligen.
/vänligen

Anneka Lewis, musikbibliotekarie
www.kulturhuset.stockholm.se