Subject: Ang: [BIBLIST]SV: [BIBLIST] Skylt för mobiltelefonförbud sökes
From: Barbro Borg <[log in to unmask]>
Date:Thu, 15 Jan 2004 11:28:27 +0100

Flera olika modeller med och utan text finns hos
System-Text AB, Fleminggatan 49, Sthlm, tel 08-4411280
Hälsningar!

Barbro Borg, bibliotekschef
Solna stadsbibliotek
mailto:[log in to unmask]
tel 08- 734 27 40, 070-3999672

Hej!

Jag har inte sett någon som säljer någon några "fabrikstillverkade" skyltar.
Däremot har jag här och där sett "hemmagjorda" skyltar, där man med svart
tusch
har ritat själva mobilen, och med ett brett rött kryss över.

Denna skylt har ju fördelen att den rimligen kan förstås, oberoende av
språkbakgrund...

Ibland har skyltarna kompletterats med någon text på bl. a. svenska och
engelska,
med uppmaningen att stänga av den, för problemet är ju 2-delat:

De flesta är nog uppfostrade nog att inte själv börja ringa med mobilen;
däremot
torde de flesta glömma att stänga av den...

Dessutom går det ju betydligt fortare att rita en skylt än att beställa den.

Hälsningar

Bengt Fernström

biblioteksansvarig
Stockholms stadsbyggnadskontor