Subject: Re: Grekisk gudinna
From: Ola Hammarlund <[log in to unmask]>
Date:Thu, 15 Jan 2004 10:02:54 +0000

Det låter som Hygieia, hälsans gudinna (jfr. hygien), skrivet med grekiska
bokstäver. H skrivs med bara en apostrof, som man lätt missar och versalen
av bokstaven gamma (dvs grekiska G) ser ut som ett halvt T.

M.v.h.
Ola Hammarlund
Gillerbacken 49
124 64  Bandhagen
Tel. 08-87 71 04, 070-40 86 196
"Det finns mer mellan himmel och jord än på de flesta andra ställen."
Ur Norsk Dusteforbund, satiriska skämtteckningar av Fredrik Stab

Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/