Subject: Re: ISBN
From: Boel Larsson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 28 Jan 2004 16:05:09 +0100

Bäste Alexander Kieding!

ISBN-centralen delar endast ut ISBN till skrifter av "bokkaraktär", dvs.
till böcker, rapporter, cd-rom, e-böcker och liknande. Möjligen kan du
hitta några av hans föredrag via ISBN, om de finns sammanställda i en
bok. Ett ISBN fungerar som en identifikator för en bok, men i strukturen
finns också inbyggt en kod för utgivaren av boken. Det innebär att man
också kan härleda skriften till en viss utgivare.
Därför är nog ISBN-centralen ingen bra källa i detta fall.

Sök hellre i vår nationella samkatalog, LIBRIS, eller varför inte
kontakta antroposoferna i Järna för mer hjälp.

Med vänlig hälsning,
Boel Larsson