Ang: [BIBLIST] Kombinasjonsbibliotek grundskola - gymnasium?

Margareta Eriksson <[log in to unmask]>

Thu, 8 Jan 2004 15:50:38 +0100

text/plain

Jag svarar med epost eftersom vår webbplats är under om-/uppbyggnad.
Ja, i Älvsbyn i Norrbotten finns ett skolbibliotek som ger service både till en
gymnasieskola och en högstadieskola (åk 7-9). Biblioteket ligger i
"gymnasiedelen" av skolan. Det totala elevantalet elever är drygt 500.
Biblioteket ger även viss service till vuxenstuderande (men det är ingen stor
del av verksamheten). Biblioteket är öppet 4 dagar i veckan. Hör av dig om du
vill veta mer.

Vänliga hälsningar från

Margareta Eriksson
Bibliotekarie
Älvsbyns gymnasium/Älvåkraskolan
942 85 Älvsbyn
Besöksadress: Medborgargatan 4
Tfn: 0929-17314
Fax: 0929-17304

- Min begränsning har aldrig hindrat mig
"Gubbstrutten" i Dagens Nyheter

|--------+------------------------>
| | Anders Ericson|
| | <aericson@onli|