Subject: SV: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Bi bliotek läggs ner och ersätts?
From: Betmark Jenny <[log in to unmask]>
Date:Thu, 18 Sep 2003 09:37:47 +0200

Självklart är idealet att de kommunala biblioteken med utbildad personal får
vara kvar. Men verkligheten och idealen stämmer inte alltid överens. Om
alternativet är att biblioteket helt försvinner från en liten ort när en
kommun inte har råd själv, tycker jag att det är bra om människor frivilligt
vill försöka driva det vidare. Det betyder ju att de tycker att biblioteket
är en nödvändig institution i samhället och vill engagera sig för sin bygd.
Det finns säkert massor av möjliga former för samarbete mellan kommunala
bibliotek och ideella sådana.

Mvh Jenny Betmark