Subject: Re: [BIBLIST] Rollspelshäften?
From: Emma Hermansson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 17 Sep 2003 19:49:30 +0200

Som gammal rollspelare själv så har jag lite svårt att se behovet. Vad jag
tror att du menar är regelhäften och dessa behövs varje gång som spelarna
samlas varför de bör ägas. Dessutom behövs bara ett regelhäfte per grupp
varför det knappast blir dyrt för spelarna att gå ihop om detta om ekonomin
är knapp¨.

Enligt erfarenhet är ekonomin dock knapp för de flesta bibliotek varför
pengarna kanske kan läggas på annat, fantasylitteratur för samma klientel
kanske?

Fast rent principiellt har jag egentligen svårt att göra några invändningar
mot utlån av sådant material.

MVH
Olof Berge-Kleber