Subject: Re: Roman?
From: Krister Johannesson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 16 Sep 2003 13:42:45 +0200

Jag har tyvärr inte något klart svar, men uppläget liknar i stora drag
Hasse Ekman-filmen Möte i natten. Där är det en journalist som fingerar
ett mord på en kamrat för att kunna studera fängelser inifrån. Han
hamnar i knipa sedan kamraten, som förstås skulle ha avslöjat sanningen
bakom "mordet" efter en kortare fängelsevistelse för Hasses rollfigur,
verkligen blir mördad. I http://us.imdb.com anges Hasse Ekman och
Torsten Flodén som manusförfattare, men det verkar långt till den
efterfrågade romanen. Kanske har filmen och den sökta boken inspirerats
av samma (grund-)historia dock?
Hälsningar
Krister Johannesson

--
Krister Johannesson (Mr)
Bibliotekarie / Librarian

Brev / Letters: Högskolebiblioteket i Skövde, Box 408, 541 28 Skövde,
Sweden
Paket / Parcels: Högskolebiblioteket i Skövde, Högskolevägen 4, 541 45
Skövde, Sweden

E-post / E-mail: [log in to unmask]
Telefon / Telephone: +46-(0)500-448049