Subject: Folkhögskolebibliotek
From: Ragnar Eng <[log in to unmask]>
Date:Mon, 29 Sep 2003 17:19:20 +0200

Jag jobbar sedan drygt tre månader tillbaka på folkhögskolebiblioteket i
Vara, uthyrd av Vara folkbibliotek. Jag står där nu inför en
effektiviseringsprocess där jag kommer att behöva ringa in bibliotekets
och bibliotekariens roll på folkhögskolan för att få en så bra
verksamhet som möjligt. Jag känner att det därför vore bra med någon
kontakt som arbetar på en folkhögskola med liknande storlek, i Vara
finns ett par hundra elever. Ny som jag är i yrket känner jag en stor
ödmjukhet inför uppdraget, men det är samtidigt en spännande
utmaning. För den som känner sig manad berättar jag gärna mer om hur
Vara folkhögskolebibliotek är beskaffat.

Mvh

Ragnar Eng, vikarierande filialföreståndare Vedum

tel: 0512-403 00
mobil: 0738-176877
e-post: [log in to unmask]