Ang: [BIBLIST] Välkomna till ett bokv årdsseminarium speciellt för konst-, arkitekt ur- och designbibliotek, 26 september i Göt eborg

Karin Süld <[log in to unmask]>

Fri, 5 Sep 2003 08:45:18 +0200

text/plain

Jo då jag har varit med o planerat detta eftersom jag sitter i styrgruppen för SBs nätverk för konst- arkitektur o designbibliotekarier !

Karin

Svensk Biblioteksförening

Seminarieinbjudan

Ta väl hand om era böcker- ett bokvårdsseminarium för bibliotekarier
på konst- arkitektur- och designbibliotek

Många gånger finns ingen konservator till hands när det uppstår frågor kring
förvaring och bevarande av framför allt äldre boksamlingar, t ex inför
nybygge eller nyinredning av ett magasinsrum, vid diskussion av hur
säkerheten och bevarandevivån skulle kunna höjas eller när skador inträffar.

Seminariet vänder sig i första hand till anställda på bibliotek och museer
som har hand om samlingar av konstlitteratur.

Seminariet går av stapeln fredag 26 september i Göteborg

Läs mer på föreningens hemsida http://www.biblioteksforeningen.org

Välkommen med din anmälan!

Peter Axelsson

_________________