Subject: Vistext
From: Carina Ahlstrom <[log in to unmask]>
Date:Fri, 6 Jun 2003 11:53:20 +0200

Jag har fått en fråga om en vers eller sångtext, som bland annat
innehåller följande:
"Virka och verka (värka?) och vända på sin nästa, tyda till det bästa,
en avig och en rät"
"Och sen så tar vi nålen och sticker den i svålen, en avig och en rät"
Jag känner igen det, men kommer inte på varifrån. Vet någon vad detta
är? Vem är upphovsman/kvinna?
Hälsningar

Carina Ahlström
Bibliotekarie