Subject: Ang: [BIBLIST] Är det någon som minns?
From: "richard.broman.post" <[log in to unmask]>
Date:Fri, 6 Jun 2003 07:19:23 +0200

Rangeraryrket är också omväxlande!

Richard Broman, Lerum ;-)

-------------------
> Varför bibliotekarie?? Arkivarie är nog ett minst lika intressant
och omväxlande yrke!

> Irma Ridbäck
> Riksarkivets bibliotek

> Dottern kanske även skulle fundera på folkbibliotekarieyrket? Där
finns många utmaningar som borde locka en ung människa!

> Hälsningar
>
> Lennart Wettmark
> gymnasiebibliotekarie
>

> "...Lördagens dokumentär i P 1 om Barbro Bolonassos, driven och
engagerad bibliotekschef i Fisksätra blev inte bara ett fint porträtt
av en kvinna med stark känsla för andra människor och för demokratins
grundvärderingar utan gav även en träffande bild av ett yrke statt i
förändring. Bibliotekarien som IT-cowboy, arbetslag som blir team och
låntagare som blir kunder. Låter käckt men i en förort med 65 olika
nationaliteter är verkligheten en annan. Det framgick med all önskvärd
tydlighet."