Subject: Re: Manualer till databaser
From: Ola Pilerot <[log in to unmask]>
Date:Mon, 20 Jan 2003 15:14:38 +0100

Hej,

på högskolebiblioteket i Skövde har vi gjort en så kallad söklathund,
med tillhörande sökexempel, för en lång rad databaser. Lathunden
inkluderar vägledningar för bland andra Artikelsök, Mediearkivet,
Presstext.

Ta er en titt:

http://www.his.se/bib/lathund.shtml

Vänliga hälsningar

Ola Pilerot

Britt-Inger Fisk wrote:

> Hej!
> Jag undrar om det är något bibliotek som har gjort egna kortfattade
> manualer, ca en A4-sida, om Artikelsök, Mediearkivet, Presstext eller någon
> annan db som är vanligt förekommande på folkbibliotek.
>
> Vi håller på att jobba med ett informationsmaterial till användare om detta
> och vill gärna komma i kontakt med andra som gjort något liknande.
>
> Hälsningar
> Britt-Inger Fisk
> Länsbiblioteket i Värmland
> tel 054-148059

*********************

(Mr)Ola Pilerot
Bibliotekarie / Librarian
Högskolebiblioteket i Skövde / Skövde University Library
Box 408
541 28 Skövde
SWEDEN
Telephone: +46-(0)500-448051