Subject: SV: Restaurering av mikrofilm?
From: Marijka <[log in to unmask]>
Date:Thu, 30 Jan 2003 20:20:42 +0100

Hej,

Är du syster till Johan Fornäs ?

Hans Kvinto

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services
[mailto:[log in to unmask]]För Anna Fornäs
Skickat: den 27 januari 2003 10:36
Till: [log in to unmask]
Ämne: Ang: Restaurering av mikrofilm?

Hej,

Jag fick er fråga vidaresänd från Irma Ridbäck, vår bibliotekarie och tyvärr
har det tagit tid innan jag kunnat svara, bl a beroende på att vår
verksamhet har flyttat (till Arninge), alltså Bevarandebyrån inom
Riksarkivet. Vi har ju en mikrofilmsavdelning här och jag har pratat med dem
också. Vi tror att det nog blir svårt och dyrbart att restaurera filmerna om
de är skadade så att det borde vara bättre att beställa nya. I alla fall
kyrkoböcker som går inom vårt område går ju att kopiera om.

Med vänlig hälsning
Anna Fornäs
förste konservator