Subject: Re: Tulldeklaration när vi lånar från Norge
From: Sonja Nyblom <[log in to unmask]>
Date:Mon, 8 Apr 2002 12:50:12 +0200

För länge sedan märkte vi försändelserna med "international loan between
libraries".
Kanske kan det vara något att ta upp igen, om tullverket kan gå med på det.
/Sonja Nyblom

At 17:56 2002-04-05 +0200, you wrote:
>Hej!
>

>På sista tiden har vi på Chalmers bibliotek vid ett par tillfällen råkat ut
>för
>märkligheter, när vi har fått bokförsändelser från Norge: tullverket (det
>svenska, alltså) har skickat begäran om "Komplett tulldeklaration", något som
>leder till en massa merarbete. Det gäller inte alla försändelser från Norge
>utan lyckligtvis bara ett fåtal, men vi undrar ändå vad det beror på.
>
>En förklaring som jag har fått går ut på att det finns två olika blanketter
>att
> [...]

Sonja Nyblom   Mailto:[log in to unmask]
KTHB Studsvikbiblioteket
611 82  Nyköping
Tfn 0155-22 10 84  Fax 0155-26 30 44
http://www.lib.kth.se/SB/