Hej!
Vi är några som har funderat över regeln att varje bibliotek bara får ha ett användarnummer i Subito Library Service. Hur skall man tolka begreppet bibliotek - får varje filial ha sitt eget nummer eller måste en hel organisation dela på ett?
Svaret är att varje filialbibliotek får ha ett nummer (jag citerar ur det svar jag fick på min fråga till Subito: "wenn die einzelnen Bereiche der Universitätsbibliothek eigene Standort haben, die eine eigene Adresse und eigene Haeuser haben kann jeder Standort sich extra registrieren.")
Det är ju logiskt, eftersom systemet bygger på snabbhet och det således gäller att få materialet till rätt adress så fort som möjligt. Å andra sidan är det inte alltid som logiken segrar, men i det här fallet har den glädjande nog gjort det.
Med vänliga hälsningar _______________________________________ =======================================
Ulla Martins
Chalmers Tekniska Högskola Chalmers University of Technology Biblioteket / Kundtjänst Library / Customer Service
412 96 Göteborg SE-412 96 GOTHENBURG Sweden
tel.:031-772 37 62 tel.:+46 31 772 37 62 fax: 031-18 35 44 fax: +46 31 18 35 44
|