Subject: Re: text pärmryggar
From: Sara Lind <[log in to unmask]>
Date:Wed, 19 Dec 2001 10:00:07 +0100

Jag har en cd-skiva som inte stämmer in med de övriga. Sätter man den i
hyllan åt samma håll som de andra blir då texten på ryggen upp och ner på.
Den är köpt i Sverige och är producerad för svensk marknad.

Jag har också en bok på svenska, köpt i Sverige, producerad för svensk
marknad. Denna bok har också texten åt fel håll.

Det är irriterande med sådana alster för det ser inget vidare tjusigt ut i
hyllan om man inte sätter dem åt fel håll. Ändock tycks det inte vara något
som bara förekommer i andra länder, utan även i Sverige.

Hälsningar,

Sara

===
Redaktör för:
Språk & Känsla (www.linema.com/sprakkansla)
ScreenPlace (www.linema.com/screenplace)

Nu kommer snart boken "Filmmanus från A till Ö" som lär dig skriva ett eget
filmmanus. För mer information, skicka ett e-brev till [log in to unmask]
===