Subject: Re: Se upp!
From: Ingrid Kjellqvist <[log in to unmask]>
Date:Wed, 12 Dec 2001 14:24:35 +0100

Hej,

> Det är något mycket märkligt här. Varför försöker finska ambassaden i
> Kathmandu, avråda bibliotek i Sverige att bjuda in en bibliotekarie från
> Nepal? Varför går de inte genom de vanliga kanalerna?

Därför att det blev för kort om tid för att åka till svenska ambassaden i
New Delhi, det finns ingen svensk ambassad i Nepal. Den uppgift jag fick var
att det gick att ordna visa via denFinska ambassaden.

> Det är något som inte stämmer med varningen. Möjligen är varningen ett
> hoax http://www.symantec.com/avcenter/hoax.html Jag vågar inte ringa
> finska ambassaden för bibliotekets räkning:). Om någon kontaktar finska
> ambassaden, så tror jag det skulle visa sig att de inte har den blekaste
> aning om Manik Lama.

Jag har alltså fått mail från finska ambassaden där de varnar mig för att
det är skumma saker på gång. Jag misstänker att de säkert känner till "Manik
Lama" som förmodligen är ett påhittat namn.

/Ingrid Kjellqvist