Subject: Re: Se upp!
From: Mikael Storkamp <[log in to unmask]>
Date:Wed, 12 Dec 2001 14:17:55 +0100

[log in to unmask] writes:
>Namnet på personen som tar kontakt är Manik Lama och han sägs företräda en
>organisation kallad National Library Development Association, Nepal.
>Enligt
>finska ambassaden in Kathmandu så vill dessa personer komma innanför
>Schengengränsen för att sedan inte återvända till Nepal.

Det är något mycket märkligt här. Varför försöker finska ambassaden i
Kathmandu, avråda bibliotek i Sverige att bjuda in en bibliotekarie från
Nepal? Varför går de inte genom de vanliga kanalerna?

Det är något som inte stämmer med varningen. Möjligen är varningen ett
hoax http://www.symantec.com/avcenter/hoax.html Jag vågar inte ringa
finska ambassaden för bibliotekets räkning:). Om någon kontaktar finska
ambassaden, så tror jag det skulle visa sig att de inte har den blekaste
aning om Manik Lama.

Jag kommer inte in på Ne online just nu, men är inte Manik Lama en
gudomlig typ?

Med vänlig hälsning

Mikael Storkamp

08 - 585 88 158