Jurist kräver att Datainspektionen läggs ner

Lars Aronsson <[log in to unmask]>

Fri, 14 Dec 2001 16:35:47 +0100

text/plain

BIBLIST,

Den 30 nov 2001 meddelade Datainspektionen att Kungliga Bibliotekets
arkivering av svenska webbsidor är olaglig,
http://www.datainspektionen.se/kunskapsbanken/notiser_och_press/notiser/2001/november2001/2001-11-30.shtml

Idag den 14 dec 2001 skriver juristen Jan Källberg ett debattinlägg i
Computer Sweden, där han menar att detta meddelande har visat att det
är dags att lägga ner Datainspektionen,
http://computersweden.idg.se/text/011214-CSD4

Eftersom Computer Sweden har börjat kräva inloggning för abonnenter,
lägger jag in texten här i stället (ironiskt nog betyder
inloggningskravet att Computer Swedens webbsidor i framtiden inte
arkiveras hos Kungliga Biblioteket, men det får ju bli deras problem):

--
  Lars Aronsson ([log in to unmask])
  Aronsson Datateknik