Subject: Lyrikfråga
From: Jan Olofsson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 21 Nov 2001 13:08:49 +0100

Har någon tips i detta ärende (en fråga till Fråga biblioteket)?

"Jag har försökt att hitta dikter om beröring, såväl fysisk som psykisk beröring. Jag har inte haft framgångar i detta. Min avsikt är att kunna använda dikten/erna som utgångspunkt eller avslutning i samband med lektion om beröringens betydelse för individens hälsa och välbefinnande. Den hör till vårdutbildning. Jag vore mycket tacksam om jag kunde få hjälp att finna dikter som berör detta på något sätt. Det kan gälla brist på beröring eller förekomst av beröring och hur individen påverkas."

Hälsningar!

Luleå kulturförvaltning
Biblioteket
Jan Olofsson