Subject: Re: Flyktingsströmmar av idag
From: Lena Olsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 12 Nov 2001 11:09:05 -10000

Hej,
UNHCR http://www.unhcr.ch/cgi-bin/texis/vtx/home  har statistik som visar
flyktingsitutionen i världen indelad efter bl.a.år och geografiska områden.
På startsidan finns en länk som heter Refugees by Numbers 2001 Edition.

På Raoul Wallenberg Institutets hemsida finns en sida som förhoppningsvis
kan innehålla något av det du söker.
http://www.rwi.lu.se/LIBRARY/REFUGEE.htm

Boken The State of the World's Refugees. Fifty Years of Humanitarina
Action, utg. av UNHCR 2000 kan jag rekommendera.

Hälsningar
Lena Olsson

Lena Olsson
Librarian