Subject: Efterlysning av böcker
From: Håkan Axelsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 12 Nov 2001 09:52:07 +0200

God morgon!
Jag efterlyser en bok som behövs i vårt referensbibliotek. Jag har sökt på
antikvariat och på internet. Nu vänder jag mig till alla biblistläsare.

Är det någon som kan hjälpa till med ett exemplar av Rabenius, L Th Handbok
i sveiges gällande förvaltningsrätt Uppsala 1866-1873 (2 uppl 1875).

Näringslivsarkiv i Norrland - NIN har sedan några år arbetet med
uppbyggandet av ett referensbibliotek. Främst söker vi ekonomisk historia
och företagsmonografier men även allmänt referensmaterial, bbliografier,
lexikon och liknande. Högt upp på vår önskelista står statistik och
kalendrar. Så t ex söker vi Bisos och Sveriges Aktiebolag och
banker /Aktieägarnas uppslagsbok.

Håkan Axelsson
Näringslivsarkiv i Norrland - NIN
Box 27,  871 21  HÄRNÖSAND