Subject: Re: ingen Hjälte?
From: Sten Henriksson <[log in to unmask]>
Date:Thu, 8 Nov 2001 14:28:30 +0100

Jag tror inte det finns någon alldeles tydlig gräns. Men som tidigare
NE-redaktör vill jag minnas att kriteriet för att vara med i en encyklopedi var
att det handlade om en teori, en person, ett objekt etc i denna världen medan
förklaringar och definitioner av ord hör hemma i ordböcker.

mvh

Sten Henriksson