Subject: ingen Hjälte?
From: Anna Troy <[log in to unmask]>
Date:Wed, 7 Nov 2001 23:40:48 -0800

Jag skulle hjälpa en låntagare att hitta definitionen
på ordet "hjälte" men kunde inte hitta ordet i varken
NE, Bonniers stora lexikon, Encyclopedia Britannica
(ordet Hero)m.fl.. Till slut kom jag på att titta
under "heroer" och vi hittade informationen i NE man
jag tycker det är verkligen underligt att det inte
finns som ett eget uppslagsord. Är det någon som vet
hur de väljer vilka ord som ska vara med eller inte i
t.ex. NE?

MvH
Anna Troy

=====
"So many books, so little time."

"Anna's Crafts Links Page" has MOVED to:
http://www.angelfire.com/retro/crafts