Subject: SV: Bibliotek och distansundervisning
From: Peter Alsbjer <[log in to unmask]>
Date:Thu, 29 Nov 2001 15:27:58 +0100

Hej Jakob
Länsbibliotek Skåne bedrev ett projekt när jag var chef i Bromölla som kan
var intressant att titta på. Vi fick 75 tkr från Länsbibl för att köpa in
kurslitteratur till högskole- och univeristetsstuderande i kommunen.
Resultat kan läsas i den rapport som länsbiblioteket gav ut i somras.
kontaktpersonen heter Elisabet Aronsson:

Såhär står det på LB Skånes webbplats:
Kurslitteraturprojektet

"Länsbiblioteket har i samarbete med Bromölla och Kävlinge bibliotek
genomfört ett projekt kring inköp av kurslitteratur till högskolestuderande
under år 2001.  Inom projektet ville vi bl a undersöka om det var möjligt
att tillgodose efterfrågan från de studerande och skaffa oss en uppfattning
om vad det lokalt skulle kosta att tillgodose efterfrågan.

Rapporten från projektet är nu klar och kan rekvireras från Länsbiblioteket.
Inom kort kommer den även att läggas ut här.

Projektansvarig: Bente Knudsen

Kontaktperson: Elisabet Aronsson"

ha det
Peter