Katalogisering på skivarkiv

Andreas Österberg <[log in to unmask]>

Tue, 6 Nov 2001 14:44:12 +0100

text/plain

Jag ska skriva magisteruppsats i biblioteks- och
informationsvetenskap nästa termin och funderar på att skriva om
katalogisering (ev även indexering och klassifikation) på skivarkiv.
T ex om hur man gjort genom historien och hur man tänker göra i
framtiden. Har det skrivits något om detta eller mera allmänt om
katalogisering av fonogram? Om någon vet något är jag tacksam för
svar.

Mvh Andreas Österberg
Bibliotekshögskolan i Borås