From: Uno Nilsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 12 Mar 2001 13:48:43 +0100

Nu blir jag glad. Litteraturkritiken är i sig intressant, och diskussionen om bokutgivningens motiv och kvalitet är dessutom nödvändig. Mest glädjande är ändå att Biblist med detta Myrsteners inlägg fått en nyans till, en rolig och kvalitiv sida som skulle kunna utvecklas till ett samtal om litteratur och bibliotekens uppgift som förmedlare ur en kvalitetsaspekt. Kan jag få några mothugg till Mats M´s påstående om Gummerus´ bok? Ett litet försvar av lågprosan hos Maja Lundgren?
Jag ger i gengäld gärna en stor komplimang till Mats Myrstener.
Uno Nilsson