Subject: Re: Ekonomisk lexikon
From: Sara Lind <[log in to unmask]>
Date:Thu, 8 Mar 2001 09:34:59 +0100

> Jag undrar om det är någon som känner till en
svensk-engelsk/engelsk-svensk
> ekonomisk ordbok eller lexikon som finns tillgänglig på nätet?
> Det finns ganska många ekonomiska ordböcker som översätter från engelska
> till engelska, men jag har inte hittat någon ekonomisk ordbok, som
> översätter från svenska till engelska.

Ta en titt på http://www.ordboken.nu. De har alla möjliga ordlistor länkade.

Hälsningar,

Sara Lind
/Språk & Känsla - http://www.linema.com/sprakkansla/

==========
* Språk & Känsla - Sveriges bästa sajt om språk och skrivande
http://www.linema.com/sprakkansla
* Journalisternas Palats
http://www.linema.com/palatset
* ScreenPlace
http://www.linema.com/screenplace

* NYHET: Ordet - Språk & Känslas nyhetsbrev
* Språklistan ([log in to unmask])
* Journalistiklistan ([log in to unmask])
* Frilanslistan ([log in to unmask])
* Konsumentlistan ([log in to unmask])
* Författarlistan ([log in to unmask])
* Nätlistan ([log in to unmask])
* Bebislistan ([log in to unmask])
* Filmmanuslistan ([log in to unmask])
* Language List ([log in to unmask])
* ScreenPlace Screenwriting List ([log in to unmask])