Subject: Landstingstidskrifter
From: Biblioteket Vmo <[log in to unmask]>
Date:Tue, 6 Mar 2001 11:38:16 +0100

Hej,
vi har just fått veta att ett eventuellt avtal om upphandling av e-tidskrifter
för landstingen snart ska beslutas. Beslut kommer förmodligen att fattas av
landstingsdirektörerna senast 9 mars. Vi känner oss en aning överkörda, även om
representanter för sjukhusbiblioteken medverkat i utredningsfasen (tror jag).

Avtalet verkar dyrt (2 kr/inv) och ganska luddigt. Över 17,5 milj. kr totalt för
tidskrifter, som vi ändå ska prenumerara på och databaser av vilka en del ändå
är gratis. Är det någon som har synpunkter? Har jag kanske missuppfattat något?

Bo Olsson

Sjukhusbiblioteket
331 85 Värnamo

tel. 0370-697940