Subject: Om censur
From: Miguel Benito <[log in to unmask]>
Date:Mon, 26 Mar 2001 15:46:24 +0200

Päivi Jokitalo berättar i den finska motsvarigheten till BIBLIST under rubriken "Mihin asiakkaat kayttavat internetia - Kanadassa" om en rapport som publicerats i Kanada angående internetanvändningen på bibliotek.

Eftersom rapporten har ganska mycket beröringspunkter med debatten om censur som nu pågår vill jag gärna återge adressen så att alla som vill kan ta del av innehållet.

Adressen är: http://www.bpl.burnaby.bc.ca/weblog.htm

den finns på Burnaby Public Library. Rapporten är på 58 sidor.

Är något bibliotek intresserat i att medverka i en liknande undersökning förutsätter jag att någon av mina lärarkolleger i Borås, Lund eller Uppsala kan bli intresserad i att handleda en sådan undersökning. Jag personligen saknar kunskaper till det.

Miguel Benito
Bibliotekshögskolan
501 90 Borås, Suecia
http://www.adm.hb.se/personal/mb