Subject: Behövs det katalogisering ... slutlig rapport
From: Miguel Benito <[log in to unmask]>
Date:Fri, 23 Mar 2001 11:57:47 +0100

Nu finns det en reviderad sammanställning av de svar som inkommit till mig på min fråga om det behövdes katalogiserings- och klassifikationsundervisning på biblioteksskolorna.

Klicka på:
http://www.adm.hb.se/personal/mb/grunden.htm
eller
http://www.adm.hb.se/personal/mb/grunden-alla svar.htm
om du vill gå direkt till filen.
Vill du läsa den i word-format kan du klicka på:
http://www.adm.hb.se/personal/mb/grunden-alla svar.doc

Flera frågar varför man skulle svarat till mig och inte till listan. Debatten är fri.

Min tanke är att debatten ska fortsätta. Nu när alla svar finns samlade på en enda fil så blir det lättare att plocka guldkornen ur dem.

Det finns en stark enighet i svaren, men det finns också avvikande röster.

Jag vill tacka alla som deltagit i diskussionen, och i samskriften. Ni har tillfört viktiga synpunkter som jag nu vidarebefordrar till BHS-ledningen och till berörda lärare.

Hälsningar och trevlig helg

Miguel Benito
Bibliotekshögskolan
501 90 Borås, Suecia