Subject: SV: Ref-fråga ang midsommar
From: Sofia Malmberg <[log in to unmask]>
Date:Fri, 23 Mar 2001 11:43:28 +0100

Det låter som om det kan vara engelsmannen Colin Moon och dennes bok/häfte
benämnt "Sweden - the secret files : what they'd rather keep to themselves".
Moons skrift beskriver en engelsmans syn på svenska traditioner och seder,
själv tycker jag att den är ganska träffande. Colin Moon var förresten på
förra årets bokmässa i Göteborg. (Skriften är utgiven i Uppsala av Today
Press, 2000)
Hoppas att det kan vara till någon hjälp...

Mvh
Sofia Malmberg
Bibliotekarie, Vallentuna Gymnasium