Subject: Re: En flickas uppfostran i mitten av 1800-talet
From: Anders Ericson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 23 Mar 2001 09:21:08 +0100

Etnologene Jonas Frykman og Orvar Löfgrens "Den kultiverade människan" på
Gleerups förlag fra 1979 har en god del interessant om dette. Jeg har den
norske utgaven (Pax, 1994) og vender stadig tilbake til den.

Den har også ei lang og god litteraturliste.

Anders Ericson
Frilans journalist og konsulent
Hans Nielsen Hauges vei 32A
N-1523 Moss