Subject: Re: Reviderad upplaga??
From: Gunilla Jonsson <[log in to unmask]>
Date:Thu, 22 Mar 2001 16:02:37 +0000

Hej,

jag har kollat, och jag tror du har rätt. Det verkar inte vara något annat än
versionsbeteckning och förlagsinformationen som har uppdaterats (byte från ett
förlagsnamn till ett annat inom Norstedt-gruppen, Prisma i stället för
Norstedt). Naturligtvis kan jag inte med 100 % säkerhet påstå att 3.0 är samma
upplaga som 2.0, men jag är ändå övertygad om att det är så. Det är faktiskt
inte så vanligt med "äkta" nya upplagor, och det är ett väldigt vanligt
förfaringssätt att förlagen kallar tryckningar för upplagor, och tyvärr inget
som man kan kontrollera i det normala arbetet -- det är oerhört tidskrävande
att fastställa förhållandet. När, som i det här fallet, både sidor och tryckeri
är desamma har man alltid anledning att bli misstänksam.

Hälsningar, Gunilla Jonsson