Subject: Dikt från Bangladesh
From: Mikael Johansson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 23 Mar 2001 01:18:05 +0100

Jag har fått en fråga om texten till en dikt av en poet från Bangladesh. Mafiz Bushia Zareen (osäkert stavningen) är namnet på  poeten och dikten ska handla om Livet. Enligt låntagaren upprepas orden "Om livet är" flera gånger i dikten, typ: "Om livet är ett pussel -  lägg det", "Om livet är en bok -  läs den".

Någon som kan säga var jag kan hitta denna dikt? Jag har letat runt både bland atomer och bits, men förgäves. Svara gärna direkt till mig.

/ mvh, Mikael Johansson, Solbergagymnasiets bibliotek, Arvika