Subject: Geobiblioteksdag i Härnösand den 26 april 2 001
From: Lindé Krister <[log in to unmask]>
Date:Wed, 21 Mar 2001 16:01:48 +0100

UPPSALA UNIVERSITETSBIBLIOTEK                           INBJUDAN
GEO-BIBLIOTEKET,                                                2001-03-21
Ansvarsbiblioteksfunktionen
Krister Lindé

Bibliotekarier vid bibliotek med geovetenskapliga intressen

Geobiblioteksdag i Härnösand den 26 april 2001

Som ett led i kontakternas vidmakthållande mellan bibliotekarierna vid
högskole-, myndighets- och andra bibliotek med inriktning mot geovetenskaper
i vid mening får jag härmed bjuda till en dag i Härnösand, den förnämliga
staden med de vackra omgivningarna. Dagen är den 26 april 2001från morgon
till sen eftermiddag. De dagar då BIBSAM  kunde bidra med resmedel eller
annat är tyvärr förbi. Eftermiddagens exkursion är dock klart en
kompetensutvecklingsaktivitet.

Staden är förstås geografiskt intressant med sitt läge vid ett havssund, men
utan flodmynning. Den ligger mittemellan Indalsälvens och Ångermanälvens
ganska olika deltan. Staden har tunga administrativa servicepunkter, både
världsliga och religiösa, numera även ytterligare utvecklad högskola. Bland
länsfunktionerna har funnits ett stads- och länsbibliotek, som nu som vi väl
alla vet är sammanfogat med högskolebiblioteket.

Vårt program blir späckat med både biblioteksmässiga och geovetenskapliga
frågor.
Ramen är som följer:
Elsa Gomez, chef för högskolebiblioteket har lovat att visa det nya
Sambiblioteket och kanske redovisa erfarenheter.
Själv vill jag redovisa mina arbeten kring ansvarsbiblioteket och få in
synpunkter inför vidare arbeten.
Vi kommer under eftermiddagen att köra en geovetenskaplig exkursion under
ledning av lektor Bo Magnusson.

För att vi ska få ett grepp om hur stor buss som bör bokas inför
exkursionen, vill jag ha in anmälningar senast Skärtorsdagen den 12 april.
Ange också önskan om veg. mat, då jag kan beställa lunch i kaféet på
stället.

Ev. hotellrum förmedlas inte denna väg.

(Jag har just tagit del av en inbjudan 26-28 april till Nationella
geografdagar i Karlstad, men hoppas vi är skilda målgrupper! Eller är det
Murphy's lag igen?)

Med hopp om återseende i Härnösand!

Vänliga hälsningar
Krister