Subject: Re: accesskontroll internetdatorer
From: Lars-Åke Idahl <[log in to unmask]>
Date:Mon, 19 Mar 2001 15:48:40 +0100

Umeå universitetsbibliotek har en publik dator i närheten av
lånedisken, där vi tillåter Internetaccess utan personlig inloggning.
Denna dator är alltså identifierad, som tillhörande Umeå
universitetsbibliotek. Jag är inte säker på om du skulle hänföra
denna accesskontroll som hörande till alternativ 1 eller 3.
Övriga publika Internetdatorer har accesskontroll baserad på
inloggning med användarens E-postadress alltså alternativ 2.

Bästa hälsningar

Lars-Åke Idahl