Subject: copyright-fråga
From: Håkan Wikell <[log in to unmask]>
Date:Fri, 9 Feb 2001 15:24:24 +0100

Hej !

Behöver lite hjälp med en copyright-fråga. Ska göra en CD-skiva och på
omslaget tänkte jag använda en variant av Penrose berömda illusionsfigur
"The impossible staircase". Jag antar att jag måste söka tillstånd för
detta. Men vem äger copyrighten ? Det verkar vara svårt att få reda på.
Cop.organisationerna BONUS och BUS kunde inte hjälpa mig. Ska jag behöva
skriva direkt till Roger Penrose på Oxford Universitet. Det känns lite
överdrivet ! Någon som har ett bra tips ?Tackar på förhand.