Subject: Sjukvård i andra kulturer
From: Lennart Wettmark <[log in to unmask]>
Date:Thu, 1 Feb 2001 15:10:29 +0100

Två tips:

Läkartidningen hade under 1997 -2000 en serie "Kollega i världen". 13
artiklar har jag räknat till. Prenumerar man på Läkartidningen kan man nog
komma åt dem via nätet.

DN hade 1999 en serie, Världens seniorer. Nås via Presstext

Annars är det mest tålmodigt sökande för att hitta böcker som Äldreliv i
andra länder, pensionär i EU

Handikapp finns oftast i specialtidskrifter som Handling m fl. Äldre i
Centrum har artiklar då och då om äldre, som verkar vara lättast att hitta
material om.

Hälsningar

Lennart Wettmark

Lennart Wettmark