Subject: Geo-tidskrifter
From: Lindé Krister <[log in to unmask]>
Date:Thu, 8 Feb 2001 09:59:56 +0100

(Misslyckades i går att få ut detta på biblist. Detta blir försök 2)
Hej, alla!
Som ett led i funktionen som ansvarsbibliotek vill jag att biblioteken
rapporterar till mig vilka tidskrifter inom geografi-geovetenskaper, som
avslutats under år 2000. Jag kan tänka mig att det kan vara en dyster
uppgift, men jag vill inte att vi tappar informationsresurser i landet.
Tyvärr ingår det inte i ansvarsbibliotekets uppdrag att finansiera
uppehållandet av tidskrifterna...
Det finns 203 tidskrifter med SAB-signaturen Ub och 665 med Ud och det
förefaller klumpigt att gå igenom bestånden den vägen.

Ett svar på enklaste sätt uppskattas!

Hälsningar

Krister Lindé
1:e bibl.