Subject: Re: shakespearecitat???
From: Marie-Anne Condé <[log in to unmask]>
Date:Thu, 1 Feb 2001 15:34:08 +0100

Ett enkelt tips: Från mina studier i engelska minns jag ett utmärkt
Shakespeare-index: C.T. Onions, A Shakespeare Glossary, 3. uppl., Oxford :
Clarendon Press, 1986. Där återfinns säkert både "happiness" och "perfume"
som slagord. Jag har den hemma, och återkommer om inte någon annan klurar ut
det rätta svaret dessförinnan!

Med hälsningar,
Marie-Anne Condé
INSTITUTET FÖR FOLKLIVSFORSKNING