Subject: Re: schizofreni och manodepression
From: Sara Lind <[log in to unmask]>
Date:Thu, 22 Feb 2001 09:23:02 +0100

>Jag undrar om någon kan ge mig ett tips om var man kan hitta statistik
eller
>uppskattningar om förekomsten av schizofreni och manodepressivitet i olika
>länder (främst Sverige) under de senaste 10 åren. Det förefaller som det är
>svårt att hitta denna typ av uppgifter.

Jag har inte själv varit där och tittat efter just dessa uppgifter, men
kanske det finns något på http://www.scb.se.

Hälsningar,

Sara

==========
* Språk & Känsla - Sveriges bästa sajt om språk och skrivande
http://www.linema.com/sprakkansla
* Journalisternas Palats
http://www.linema.com/palatset
* ScreenPlace
http://www.linema.com/screenplace

* Ordet - Språk & Känslas nyhetsbrev
* Språklistan ([log in to unmask])
* Journalistiklistan ([log in to unmask])
* Frilanslistan ([log in to unmask])
* Konsumentlistan ([log in to unmask])
* Författarlistan ([log in to unmask])
* Nätlistan ([log in to unmask])
* Bebislistan ([log in to unmask])
* Filmmanuslistan ([log in to unmask])
* Language List ([log in to unmask])
* ScreenPlace Screenwriting List ([log in to unmask])