Subject: Re: trainee på Malmö stadsbibliotek
From: Per Andersson <[log in to unmask]>
Date:Thu, 21 Dec 2000 02:23:48 -0800

Ja jag undrar också hur det är med lönen för en så
kallad (biblioteks)trainee. Är den likställd med en
rekommenderad ingångslön för en bibliotekarie??

Och vart tog debatten om bibliotekariernas dåliga
löner vägen? Har den överhuvudtaget funnits? Här i
Finland tjänar en bibliotekarie i regel ännu sämre än
i Sverige, men här protesterar facket åtminstone.

En riktigt god jul till alla biblistare!

/ Per Andersson
  Svenska handelshögskolans bibliotek i Helsingfors