Subject: Ang: Distanskurser
From: Inger Malmström <[log in to unmask]>
Date:Tue, 12 Dec 2000 09:44:59 +0100

Jag och min kollega Karin Görling anmälde oss - när kan vi vänta besked?

Inger Malmström, gymnasiebibliotekarie, Agnebergsgymnasiet, Uddevalla

Institutionen för ABM, estetik och kulturstudier vid Uppsala universitet
ger under våren två internetbaserade distanskurser som sammanfattas under
rubriken "Biblioteket som pedagogisk resurs, 5+5". Kurs 1 heter "Pedagogisk
grundkurs och användarutbildning", Kurs 2 "Informationskompetens samt
webbteknik som pedagogiskt verktyg". Kurserna riktar sig till
yrkesverksamma bibliotekarier på alla sorters bibliotek. Varje kurs
motsvarar 5 poäng och kan sökas fristående. Kurstiden sträcker sig över ca
15 veckor för respektive kurs. Ansökningstiden går ut 15 oktober. Mer
information om hur du söker till kurser vid Uppsala universitet samt
anmälningsblankett hittar du på http://www.uu.se/Utbildning/

Mer information om kurserna finns på
http://www.abm.uu.se/distans/bibpedres/default.htm. Du kan även titta på
kursmaterial, studiehandledningar mm. på
http://www.abm.uu.se/distans/bibpedres/kurs1/ samt
http://www.abm.uu.se/distans/bibpedres/kurs2/

Ulrike Schnaas

Ulrike Schnaas
Institutionen för ABM, estetik och kulturstudier
Sturegatan 9
753 14 Uppsala
Tel. 018 - 471 30 50
Faxnr. 018 - 471 2305