Subject: Uppsats om BIBLIST:s användande
From: Christina Svala <[log in to unmask]>
Date:Mon, 4 Dec 2000 13:02:39 -0000

Hej,
i våras tog jag examen från utbildningen i biblioteks- och informationsvetenskap
i Uppsala och nu finns mitt examensarbete lättillgängligt (om man har Acrobat
Reader).
http://www.abm.uu.se/uppsats/pdf/2000/83.pdf
Uppsatsen heter "Biblist - en lis(t)a för själen?" och i den analyserar jag hur
biblist användes under åren 1996-1999.
Jag har dels försökt utläsa trender i användandet rent statistiskt, dels
analyserat meddelanden och deras innehåll lite djupare. Detta för att utröna hur
användarna ger uttryck för vad de tycker ska finnas på listan och huruvida
dessa åsikter stämmer överens med listans syfte...

Läs den gärna, finns kommentarer kan de mejlas till mig personligen.
Tack och hej
/Christina

Radiokatalogen
Arkivet för ljud och bild