Subject: Re: Outsourcing
From: Jan Nilsson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 24 Mar 2000 12:11:04 +0000

Hej
Vid malmö högskolas bibliotek gjorde vi för två år sedan en
upphandling av katalogiseringar. De anbud vi fick in var väldigt höga
och vi gick ej vidare med idén. Dock hade de påtänkta leverantörerna
alla tillgång till kvalificerade katalogisatörer med lång erfarenhet.
 Rent principiellt kan jag inte se något fel i att "outsourca"
katalogiseringen , om man nu skulle tjäna något på det vilket jag
alltså inte tror att man gör.Det som vi skulle använda den
"sparade" tiden till vore nog  dels kontaktverksamhet med
främst lärarna samt undervisning i informationssökning. Detta är de
två områden inom biblioteksverksamheten som kommer att växa mest de
närmsta åren, tror jag.

Vänlig hälsning
Jan Nilsson
Mah