Subject: Re: Svenska-Engelska titlar
From: Mattias Brundell <[log in to unmask]>
Date:Wed, 15 Mar 2000 10:46:47 PST

EURODICAUTOM (och Lexins svensk-engelska lexikon) på WWW är naturligtvis bra
hjälpmedel för den som önskar finna översättningar till engelska för bl a
svenska yrkestitlar. Detta faktum skall dock inte få oss att bortse
"vanliga" referensverk i bokform!

Ingvar Gullbergs "Svensk-engelsk fackordbok för näringsliv, förvaltning,
undervisning och forskning" 2., revid. uppl. med suppl.
(ISBN: 91-1-775052-0) innehåller betydligt fylligare översättningar av
svenska yrkestitlar med olika varianter (med  nyansering efter
specialområde) till engelska än något av de anförda elektroniska lexikonen.

Vänliga hälsningar, Mattias Brundell
                    Tekniska museet
                    Biblioteket
                    Box 27842